تابلو چلنیوم و انواع تابلو چلنیوم برای مغازه
پریما جهانگیری یکی از نخبگان حوزه مد و لباس است
تابلو چلنیوم و انواع تابلو چلنیوم برای مغازه
دو شنبه 10 شهريور 1399 ساعت 11:49 | بازدید : 59 | نویسنده : پریما | ( نظرات )

تابلو چلنیوم یا تابلو چلینیوم که کلمه کلیدی و صحیح این ماده است ، از جمله حروف حکاکی شده ای است که اکثر مشتریان به دلیل زیبایی و قیمت مناسب در بین حروف حک شده از آن استقبال کرده و می خرند.
چلنیوم نوعی آلومینیوم است که به صورت مرحله ای به ورق های آینه ای تبدیل می شود و به عنوان لبه برای ساخت حروف برجسته استفاده می شود و در انواع مختلف تابلوهای چلنیوم در رنگ های مختلف ساخته می شود و به مرحله تثبیت می رسد.

تاریخچه تابلو چلنیوم


چلنیوم نامی است که اکثر مشتریان به عنوان یکی از شخصیت های برجسته می شناسند و همانطور که گفتیم نام اصلی آن Chanelium است که از لفظ آلومینیوم + کانال به لاتین ظاهر می شود.
حروف Chanelium پس از ساخته شدن دارای شکل U و شکل کانال هستند که در لاتین به آن کانال می گویند و این یکی از دلایل اصلی فراخوانی حروف Chanelium است.
تاریخچه تابلو چلنیوم به سال 1980 در اسپانیا باز می گردد ، زمانی که شرکتی به نام MCI توانست از طریق عملیات ، آلومینیوم را به کویل های آینه ای تبدیل کند و آن را با نام تجاری Alorapid که یکی از معروف ترین مارک های Chanelium در بازار امروز است ، به بازار عرضه کند. .

تابلو چلنیوم ، یکی از پر طرفدار‌ترین و زیباترین تابلوهای تبلیغاتی در عرصه‌ی تبلیغات است و در صنعت تابلوسازی نقش مهمی را ایفا می کند.

دیرسالی است که برند‌ها و واحد‌های تجاری اعم از دولتی و خصوصی، جهت معرفی خود و همچنین نشان دادن اعتبار کسب و کار خود، سعی در استفاده از جدید‌ترین، زیبا‌ترین و چشمگیر‌ترین تابلوهای تبلیغاتی می کنند.

این صنعت همواره پر رونق، دستخوش تغییرات شگفت انگیز فناوری و نوآوری نیز گردیده است. صنعت تابلو سازی با روی کار آمدن جنس‌ها و فرم هایی تازه، سفری از دنیای سنتی به دنیای مدرن را طی کرده است و در این میان، یکی از پر طرفدار‌ترین انواع تابلوهای تبلیغاتی طی سال‌های اخیر، تابلوهای چلنیوم بوده است.

در این مقاله به تفسیر در مورد تابلو چلنیوم صحبت می کنیم و به تشریح کاربردهای انواع آن می پردازیم.

تابلو چلنیوم چیست؟

چلنیوم یا چنلیوم (Channelume) یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی است که از سال 2000 در اسپانیا ابداع و تولید انبوه شد.

این تابلو از همان سال‌های نخستین، مورد استقبال جهانیان واقع شد و در طول مدت کوتاهی، در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

بعد از اسپانیا، کشور‌های تایوان و چین نیز اقدام به ساخت ورق هایی از این جنس و تولید همین تابلو‌ها در سطح گسترده کردند و جالب آن که کشور چین حتی توانست در این زمینه، گوی سبقت را از کشور اصلی تولید کننده یعنی اسپانیا نیز برباید و در ساخت و فروش این محصول از سایر رقبا پیشی بگیرد.

نام این تابلو ، از ترکیب دو واژه ی Channel و Aluminum به دست آمده است و همانطور که از نام آن بر می‌آید، این تابلو از چند ورق آلومینیومی که به شکل یک کانال کنار یکدیگر قرار گرفته باشند، ساخته می‌شود. در واقع ساخت تابلو چلنیوم شامل سه بخش صفحه زیرین، جداره‌ها و صفحه‌ی رویی می‌شود.

جنس بدنه چلنیوم، در واقع آلیاژ خاصی از فلز آلومینیوم است که انعطاف پذیری زیاد و ظاهری براق شبیه به استیل به خود گرفته است.

در جداره‌ها و سطح زیرین این تابلوها از این آلیاژ خاص استفاده می‌شود. از چلنیوم، معمولاً برای طراحی و ساخت حروف برجسته و تابلوهای برجسته‌ی درخشان تبلیغاتی استفاده می‌شود و دلیل شهرت چلنیوم هم، همین موضوع است.

سطح زیرین حروف برجسته ی چلنیوم می تواند از تابلوی چوبی، PVC و… ساخته شده باشد و سطح رویی آن را معمولاً انواع پلکسی گلس‌های مات و نیمه مات در رنگ‌های مختلف می پوشاند.

آنچه زیبایی بیشتری به تابلو چلنیوم می بخشد، نوری است که سبب درخشش آن در شب می‌شود. برای این کار، از لامپهای SMD و یا LED رشته‌ای استفاده می کنند.

نور زیاد، پخش نور یک دست ، مصرف برق کم، طول عمر زیاد و مقاومت در برابر رطوبت و گرما و سرما، این رشته‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در تابلو چلنیوم تبدیل نموده است.

برتری تابلو چلنیوم نسبت به سایر تابلو‌های تبلیغاتی

تابلو چلنیوم ، از آن دسته نوآوری هایی است که بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می شد به شهرت جهانی رسید و امروزه، انواع شرکت‌های دولتی و خصوصی و همچنین ارگان ها، از این نوع تابلو برای تبلیغات و سردر کارشان استفاده می کنند.

کارشناسان، دلایل بسیاری را برای این استقبال سریع، در نظر دارند. به هر حال تابلو چلنیوم ، مزایایی دارد که جمع شدن همگی این مزایا در یک محصول، آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده است.

برخی از برتری هایی که سبب می‌شود تابلو چنلیوم ترجیح اول واحد‌های تجاری باشد، عبارتند از:

قابلیت شگفت انگیز انعطاف اثر

با چلنیوم، می توان تابلوهایی ساخت که ساخت شان با سایر جنس‌های موجود بسیار دشوار است. این تابلو با جنس آلیاژ خاص خودش، این امکان را به تابلو سازان حرفه‌ای می‌دهد که به کمک آن، دست به خلاقیت‌های شگفت انگیز زده و تابلوهایی زیبا و نوآورانه تولید کنند.

همین موضوع سبب شده تا شاهد تولید و نصب برخی از خلاقانه‌ترین طرح‌های تابلو چلنیوم در بازار باشیم.

تنوع در ابعاد و رنگ ها

علاوه بر انعطاف، تنوع فراوان رنگ‌ها و سایزهای مختلف این تابلو نیز، سبب گستردگی فراوان خلاقیت در استفاده از تابلو چلنیوم می‌شود و همین گستردگی، یکی از دلایلی است که افراد را به سمت استفاده از این نوع تابلو سوق می دهد.

مقاومت در برابر آفتاب، گرما و سرما

یکی از ویژگی‌های خاص این تابلوها، استقامتی است که در برابر شرایط جوی مختلف، از خود نشان می دهند.

مقاومت این آلیاژ خاص آلومینیوم در برابر نور آفتاب و گرما و سرمای شدید، باعث دوام بالا و استحکام فراوان تابلو چنلیوم است که باعث می‌شود برای سالیان دراز، مورد استفاده قرار بگیرد.

مقاومت در برابر تغییر فرم و تغییر رنگ

یکی از مشکلاتی که برخی تابلوهای تبلیغاتی در گذشته داشتند، این بود که به مرور زمان و بارش باران و تابش خورشید، رنگ و یا فرم خود را از دست می دادند و پس از مدتی، دیگر زیبایی گذشته را نداشتند.

ساخت تابلو چلنیوم به گونه‌ای است که آن را در گذر زمان، از دفورمه شدن و یا تغییر رنگ دادن، مصون می دارد و می‌توان سال‌های طولانی بدون نگرانی بابت این موضوع، از آن‌ها استفاده کرد.

لایه‌های محافظتی

در ساخت تابلو چلنیوم، از نوارهایی اسفنجی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و آب و باران استفاده می‌شود. این نوار محافظتی، با ممانعت از ورود و خروج آلودگی و نفوذ آب به داخل، باعث دوام بیشتر تابلو‌های چلنیوم می‌شود.

نقطه جذاب این نوارها آن است که به گونه‌ای طراحی و جاسازی شده‌اند که به هیچ عنوان بر روی زیبایی تابلو اثر نگذارند و در معرض چشم نیز، نباشند.

درخشش با مصرف کم

تابلو چلنیوم، با وجود درخشندگی همگن و نور زیبایی که در شب می دهد، نسبت به بسیاری از تابلوهای تبلیغاتی دیگر، از نظر مصرف انرژی و تولید گرما، کم مصرف‌تر و کم خطر‌تر است.

استفاده از پد‌های SMD در زیر این تابلوها، یکی از خلاقانه‌ترین و بهترین گزینه هایی بود که با توجه به قیمت تابلو چلنیوم، سبب به‌صرفه کردن استفاده از این تابلوها گردید.

انواع تابلو چلنیوم موجود در بازار

تابلو‌های چلنیوم ، در ابعاد و اشکال مختلفی در بازار وجود دارند. در واقع سه سایز اصلی این تابلوها، از ورق‌های 7، 9 و 11 سانتی متری تولید می‌شود.

علاوه بر آن، رنگ‌های متعددی از این ورق‌ها تولید می‌شود که پر طرفدار‌ترین آن ها، تابلو چلنیوم طلایی ، کریستالی و مشکی است.

موارد استفاده از تابلو چلینیوم

از تابلو های حروف برجسته چلنیوم در بیشتر موار به عنوان تابلو مغازه استفاده میشود که در اصناف مختلف شکل و ظاهر تابلو نیز متفاوت است. برای مثال تابلو چلنیوم سالن زیبایی در بیشتر موارد از رنگ های طلایی استفاده میشود که به اصلاح چلنیوم طلایی گفته میشود. یا برای تابلو بانک ها و اماکن عمومی بیشتر طرح های ساده و خوانا استفاده میشود.

همچنین از تابلو های چلینیوم به خاطر نورانی بودن آن به عنوان تابلو های هتل ها و حتی در مراکز فرهنگی و مذهبی نیز برای بهتر دیده شدن در شب استفاده میشود.

در مجموع استفاده از تابلو چنلیوم محدودیت مکانی ندارد و با توجه به زیبا شدن تابلو بنا به درخواست مشتریان در همه جا قابل نصب میباشد.

تابلو چلنیوم ساده


این مدل از حروف چلنیوم با ظاهری ساده در رنگهای مختلف پلکسی گلاس و همچنین رنگهای متفاوت لبه چنلیوم ساخته می شود. در واقع باید گفت که تابلو چلنیوم از ابتدای ورود خود به حرفه تابلو سازی به صورتی کاملا ساده ساخته می شد که بعد از گذر سالها همراه با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های مجموعه های تابلو سازی این نوع از حروف برجسته به شکل ها و مدل های متنوعی ساخته شد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس ، SMD ، PVC و منبع تغذیه

تابلو چنلیوم پلکسی دوبل

تفاوت این مدل از حروف چلنیوم با حروف چلنیوم ساده ، استفاده از دو پلکسی گلاس با رنگ های متفاوت می باشد ، که استفاده از پلکسی گلاس در دو رنگ متفاوت در تابلو چلنیوم ، باعث زیبایی و دید بهتر تابلو خواهد شد.
استفاده از رنگ و تعداد پلکسی در این نوع از تابلو ها هیچ محدودیتی نخواهد داشت و با توجه به سفارش مشتری می توان این نوع از تابلو ها را با تلفیق چندین پلکسی گلاس در رنگ های مختلفی تولید و عرضه کرد.
اجزاء تشکیل دهنده این حروف عبارتند از:
لبه چنلیوم ، پلکسی گلاس در دو یا چند رنگ متفاوت ، SMD ، PVC و منبع تغذیه



برچسب‌ها: تابلو چلنیوم ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ رسمی پریما جهانگیری و آدرس parimax.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 24
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 28
:: بازدید ماه : 68
:: بازدید سال : 170
:: بازدید کلی : 1009